Update: Po pár dnech od velkolepého nálezu byly všechny soubory obsahujcíí odkaz na Source 2 smazány, což nejspíš potvrzuje jejich pravost. Nové ikony a reference na nástroje Hammer 2.0 a cesta k novému modelu Alyx pro další díl Half-Life však zatím zůstaly.
Původní zpráva: Spousta hráčů v to doufala, další to odmítala, ale nejspíš je to opravdu tak. Nejspíš nás opravdu čeká engine Source 2. Jak odhalila fansite ValveTime.net, v útrobách kódu programu Source Filmmaker totiž bylo nalezeno množství odkazů právě na next-gen Source 2. Konkrétně jde o:
_TOOLS = None
def tools( engine=‚Source 2‘ ):
“’Return an str with the current engine version.
If key doesn’t doesn’t exist, assume ‚Source‘, otherwise invalid – assume next-gen ‚Source 2‘.“‘
Něco takového nemůže být v kódu omylem, takže je myslím jasné, že Valve opravdu pracuje na nové verzi Source enginu, která bude moci plně nosit nálepku „next-gen“. Je sice otázka, jak moc se bude engine lišit od současné verze, jak to bude s HW náročností, resp. s podporou DirectX 9, jak si s tím poradí Linux… Určitě se ale máme na co těšit. Uvidíme, jak a jestli vůbec odpoví Valve.
S jistotou se snad dá říct jen to, že nás čekají nové SDK nástroje, konkrétně Hammer 2.0. I na něj bylo nalezeno pár odkazů, konkrétně na jeho ikony.
V kódu SFM navíc byl nalezen i jeden odkaz na další Half-Life. Sice opět pod názvem ep3, tedy Episode Three, ale to už je v dnešní době tak nějak irelevatní. Jde každopádně o zmínku a soubor nového modelu pro Alyx Vance, viz
def content():
”’
returns a Path instance representing the %VCONTENT% path – path construction this way is super easy:
somePropPath = content() / ‘ep3/models/characters/alyx/maya/alyx_model.ma’
”’
global _CONTEN
Když si dáme dvě a dvě dohromady, začíná být jasné, že důvodem extrémního zdržení Half-Life 3, a hlavně absence jakýchkoliv pořádných informací či obrazových materiálů, může být vývoj nové verze Source enginu. Pravděpodobně bude tedy HL3 první titul, v němž poznáme jeho možnosti.