Z čista jasna se na oficiálním TF2 Blogu objevil přehledný postup, jak ve Valve tvoří mapy. Vše je ukázané na známé a oblíbené mapě cp_gorge, přičemž se můžete dočíst o celém postupu, od prvních návrhů a příprav přes návrh herních principů až po tu nejlepší část, testování. Nechybí ani pozastavení se nad tvorbou kontrolních bodů.
Rozhodně jde o zajímavý příspěvěk, ale nám to nějak nesedí. Proč něco takového nevydali včera jako součást pravidelného pátečního updatu? A proč se zabývají mapami zrovna teď? Napadá nás jedna věc. Může jít o konečnou předzvěst velkého updatu, na nějž čekáme už dlouhou dobu. Pokud je to pravda, mohlo by to znamenat, že se v updatu dočkáme třeba snadného editoru vlastních map, což by byl po zkušenostech s Perpetual Testing Initiative pro Portal 2 logický krok. Této naší domněnce navíc nahrává fakt, že Manniversary Updatu, jenž mimo jiné poprvé představil Steam Workshop, předcházel blogový postup tvorby hatky.