Nedávný update pro Half-Life 2: Episode One, starající se především o podporu systému SteamPipe, přidal i velmi zajímavou testovací mapu s názvem wasteland_test.bsp. Na ní najdeme skalnatou pustinu, Combine vojáky, tři Stridery nebo několik Antlionů a rebelů, přičemž úkolem hráče v roli Gordona je shromáždit 6 kanystrů benzínu pro Alyx, která opravuje vrtulník. Pokud jste stejně paranoidní jako já, nejspíš vás okamžitě napadne, že opravení vrtulníku docela sedí na možný začátek pokračování Half-Life. Mapa tedy dost možná pochází z počátků vývoje Half-Life 2: Episode Three. Její vývoj koneckonců začal společně s tvorbou Episode Two, což nejspíš vysvětluje, proč mapu najdeme v první a ne v druhé epizodě. Ale nedělejte si zbytečné naděje. S největší pravděpodobností nejde o žádné ARG k Half-Life 3, žádný plán Valve na oznámení nového dílu, ale spíše jen velmi zajímavý a nikdy nevyužitý fragment z pradávného vývoje Half-Life 2 epizod.
Jak se můžeme dočíst na oficiálním Steam fóru, ze kterého jsem čerpal a ze kterého pochází i screenshot níže, k mapě se prostřednictvím e-mailu vyjádřil i Marc Laidlaw z Valve. V překladu napsal napsal prakticky totéž. „Věřím (vzpomínky jsou chatrné), že jde o testovací mapu z velmi raného vývoje epizod, ze které se stal finální souboj se Striderem. Kus historie, ale neznamená to žádný alternativní příběh.“ Takže tady to máte. Ať už mapa pochází z vývoje Episode Three nebo jde o prototyp z vývoje Episode One, nejde určitě o náznak Half-Life 3, jen o zajímavý kousek historie. Proto tuto novinku v žádném případě neberte jako nějaký alarm, ale jen jako takovou zajímavost. Pokud chcete vidět další screenshoty, odkážu vás do Steam galerie kolegy ELJana z fansite hlportal.gamefan.cz.