BRNO, 10. – 11. října 2014: V druhé polovině roku proběhne v Brně mezinárodní konference herních studií CEEGS 2014 zaměřená na střední a východní Evropu (vč. vývojářského bloku). Výzkumníci, vývojáři, novináři a zájemci o hry a herní studia se setkají v prostorách Masarykovy univerzity na společné konferenci. Tématem celé akce jsou specifika digitálních her v středoevropském a východoevropském prostoru.
CEEGS 2014 je interdisciplinární konferencí, jež je otevřena pro všechny příspěvky věnující se studiu her, médií, kultury, sociologie, psychologie, historie a designu. Ačkoliv je CEEGS primárně akademickou konferencí, druhý den bude věnován herním vývojářům, designerům, kritikům a žurnalistům z praxe na poli herního průmyslu.
Herní studia jsou obor, jenž vznikl z touhy po zkoumání fenoménu počítačových her v akademickém světě. Digitální hry jsou […] součástí každodenního života, v zábavním průmyslu mají silnější ekonomickou pozici než film. Hry lze přitom chápat jako nástroj vzdělávání, tvořivé médium, velký byznys i jako hrozbu. Analýzu her, zkoumání hráčů i pochopení širších souvislostí herního průmyslu proto považujeme za důležitou věc, které je třeba věnovat se důkladně a systematicky. Tak přibližuje herní studia Mgr. Jakub Macek, Ph.D. z mezinárodního výzkumného týmu VITOVIN z FSS MU.
Cílem konference CEEGS 2014 je navázání spolupráce mezi akademií a herním průmyslem. Vývojářská studia (v samotné České republice přes 30) soutěží denně v globálním průmyslu her, stejně tak i hry a jejich reflexe vstupují do popředí zájmu akademického výzkumu. Naším cílem je zvyšovat povědomí o úloze a rozvoji herních studií ve střední i východní Evropě a zároveň podpořit sdílení znalostí mezi akademickou obcí a odborníky z herního průmyslu.
Zájemci o prezentování na konferenci mohou posílat do 12. 5. 2014 abstrakty přednášek v češtině i angličtině (cca 500 slov) na https://www.easychair.org/conferences/?conf=ceegs2014 nebo na email: ceegs@gamestudies.cz.Všechny příspěvky budou recenzovány radou recenzentů, která se skládá z herních a mediálních vědců (potvrzený host Espen Aarseth, zakladatel herních studií) se sídly ve střední a východní Evropě.
Přijímáme abstrakty z následujících oblastí:
- digitální hry a středoevropská či východoevropská společnost
- historie digitálních her a homebrew počítačových klubů ve střední a východní Evropě
- současné trendy mezi hráči a diváky, speciálně v daném regionu
- současné trendy herního designu a herního průmyslu, speciálně v daném regionu
- výzvy a příležitosti v herní vzdělanosti a vzdělávání pomocí her
- právní otázky a předpisy trhu týkající se digitálních her
- nedigitální hry ve střední a východní Evropě – LARP, tabletop a karetní hry
digitální hry a národní kultury střední nebo východní Evropy